AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Stil

2 reacties

Foto is in copyright van Madeleine Oppelaar. Kopiëren is verboden.

‘Stil’

Het is nog vroeg in de ochtend
Als jouw stem het raampje vindt
Al jaren heb ik jou bewonderd
Maar liet ik de waarheid stil

Jij bent naar mij zo voorzichtig
Als het om toenadering gaat
Soms doe je zelfs onverschillig
Dan weet ik niet waar ik sta

Een handgebaar op de schouder
Hij omschreef toen het juiste verhaal
De ruimte was vredig en helder
Jij straalde, zo zie ik jou graag

Het wordt zonnig in jouw beide ogen
Als de liefde in het midden klinkt
Toch voel ik me enigszins schuldig
Omdat de historie anders is

Geen enkel woord over ware gevoelens
Wordt er op aarde nog open gemeld
Jij houdt het bij die ene poging
Nadat ik had ontkent

‘Het spijt mij
Het spijt mij
Het spijt mij’

Je zei dat je een andere weg in zou slaan
Over welke brug moet ik dan gaan
Zodat ik jou alsnog kan vinden
Want nu geraakt de stilte
Stilletjes stiller dan stil

Jij bent als een mooi Aurora opgestaan
Het gesluierd licht is jou voorafgegaan
Nu tob ik de dag na de nacht
En danst mijn hart van verlangen

Je zei dat je een andere weg in zou slaan
Over welke brug moet ik gaan
Zodat ik jou morgenochtend mag vinden
Want nu is de stilte
Stilletjes stiller… dan stil

Want nu is de stilte
Stilletjes stiller… dan stil

___ // ___

Persoonlijke woorden geschreven door © Madeleine Oppelaar. Datum: 03-07-2017. Tijd close: 16:44 uur.
Verboden te kopiëren zonder een schriftelijke toezegging van de auteur. Dank!

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik idem schilderwerk en schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

2 thoughts on “Stil

  1. Hoi Madeleine.

    Ik zit met een vraag. Al een aantal keren heb ik jou een mail gestuurd. Je schreef in je laatste bericht naar iedereen dat je tijd voor jezelf nodig had maar dat je het fijn zou vinden om nog mail berichten te ontvangen voor jou persoonlijk. Ik heb dat gedaan maar het lijkt eenrichtingsverkeer. Af en toe komt er viaAVurVeda een gedicht en verder blijft alles angstvallig stil. Ik zou willen weten of je prijs stelt op berichtjes?

    Groet Willie Van Putten

    ________________________________

  2. Dag Willie,
    Waarschijnlijk zijn ze over het hoofd gezien. Ik krijg veel emails op een dag. Over het algemeen schrijf ik iedereen wel terug. Soms wat sneller dan andere keren. Mijn excuses, vat het niet persoonlijk op. Het is onbewust gegaan.
    Hier gaat het heel goed.
    We zitten in mooie ontwikkelingen (zo heb ik veel plezier op Sint Anna in Boxmeer, waar ik onder andere heerlijk met mijn klankschalen en de tovertafel kan werken…. dit is bij demente bejaarden….) en ervaren we prachtige creatieve processen. Het gedicht Stil is er een van, wat woorden zijn van ziel naar ziel. Dit zijn de woorden van mijn zielsgeliefde die bij mij binnenkwamen. Uiteindelijk zal dit een lied worden. De melodie heb ik al maanden in het hoofd. Heel bijzonder. Het is dus een soort van samenwerking…..
    Idem zijn we met een prachtig kunstwerkje bezig, wat over het moment van zijn gaat (van elke detail van de dag durven te genieten). Aanstaande Vrijdag zal het werkje zijn finishing touch bereiken. Hou dus ook het kopje kunstwerken (en site updates) in de gaten. Daar wordt al het nieuwe werk geplaatst.
    Met een vriendelijke groet,
    Madeleine.

Geef een reactie

