AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Kleuterschool

Een reactie plaatsen

Madeleine als klein en gevoelig meiske (4 jr)

‘Kleuterschool’

 

Kind mag geen kind meer zijn

Eet je bordje maar leeg

Kind mag geen kind meer zijn

Je gaat zo met mij mee

 

Kind mag geen kind meer zijn

Nee laat de blokken maar staan

Kind mag geen kind meer zijn

Doe je jasje maar aan

 

Kind mag geen kind meer zijn

Nee oma komt niet vandaag

Kind mag geen kind meer zijn

Kom we moeten gaan

 

Kind mag geen kind meer zijn

Zitten je haartjes nog wel goed

Kind mag geen kind meer zijn

Mam, waar gaan we naartoe

 

Kind mag geen kind meer zijn

Toe geef me je hand

Kind mag geen kind meer zijn

Het is druk in de stad

 

Kind mag geen kind meer zijn

Kijk eens wat mooi

Kind mag geen kind meer zijn

Je mag nu naar school

 

Kind mag geen kind meer zijn

Dit is je klas

Kind mag geen kind meer zijn

Ik zie je weer straks

 

Kind mag geen kind meer zijn

Mam, ik wil hier niet blijven

Kind mag geen kind meer zijn

Ik voel me onveilig

 

Kind mag geen kind meer zijn

Wat heb ik een verdriet

Kind mag geen kind meer zijn

Ze vinden me niet meer lief

 

Kind mag geen kind meer zijn

Jij mag niet met mij spelen

Kind mag geen kind meer zijn

Ik vind huilebalken vervelend

 

Kind mag geen kind meer zijn

Ze houden mij vast achter

Kind mag geen kind meer zijn

Ze vinden mij lastig

 

Kind mag geen kind meer zijn

Verlaten rondkijkend en alleen

Kind mag geen kind meer zijn

Ze spelen om mij heen

 

Kind mag geen kind meer zijn

We moeten staan in een rij

Kind mag geen kind meer zijn

De juf zegt het is tijd

 

Kind mag geen kind meer zijn

We mogen naar buiten

Kind mag geen kind meer zijn

Ik kan wel juichen

 

Dag mama …. 

 

__ // __

 

© Persoonlijke woorden geschreven door Madeleine Oppelaar. 2 April 2017. Tijd close: 18:32 uur. Thema: Kleuterschool. Moeder verteld niet dat haar kind naar de kleuterschool moet. Heeft hier zelf moeite mee. Wegens discommunicatie en onduidelijkheid voelt het kind zich niet veilig en ongewenst. Is de eerste verlatingsangst gecreëerd.  Angsten worden onwetend al vroeg doorgegeven (aangepraat, ook door het kind zelf… ‘ze vinden mij niet meer lief….’) en op de schouders gelegd. Doordat ze huilt mag ze niet meespelen met de andere kindjes en wordt ze al heel vroeg geconfronteerd met afwijzing en niet goed genoeg zijn…. (minderwaardigheid complex is geboren…)

Onderdeel van het boekje ‘Het Hoekje’.

Verboden te kopiëren zonder een schriftelijke reactie. Dank! Met een warme groet, Madeleine Oppelaar.

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik idem schilderwerk en schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

Geef een reactie

