AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Februari Wind

2 reacties

Eindelijk kon ik & durfde ik hem te maken. Een week van veel intensiteit heeft het opgeleverd (al ook mooi en dankbaar...). Mooi als er ruimte hiervoor mag komen. Het werkje moest ik in etappes doen. Niet geheel zonder reden. Titel: 'Voor het raam.' Thema: Bijna dood ervaring. Aanvulling. Je hoort kristalgeluid. Je weet gelijk waar je bent en bemerkt je vader op (na hem juist zo gemist te hebben, zeker tijdens een strijd die ik voeren moest). Je herkent hem direct en bent blij. Je klopt tegen het raam, roept, en wilt het liefst naar hem toe. Het raam is echter te dik, je kunt er niet doorheen en vader wijst jou de weg weer terug. Ik voelde me net weer het kleine meisje en huilde vreselijk. Waarom...? Eenmaal weer thuisgekomen kon ik er met niemand over praten. Wat mij ook een verdwaald en een eenzaam gevoel gegeven had (vooral in mijn relatie, maar ook in mijn omgeving wat eerst altijd vertrouwd leek). Vooral dat vond ik pijnlijk (nu nog blijkt). Datum 05:12 2016. Time close: 16:22 uur. Formaat: 36 x 48 CM. Oliepastelkrijt. Gemaakt door © Madeleine Oppelaar. Verboden te kopiëren zonder toestemming. Hiervoor dank! Met vriendelijke hart en groet, Madeleine.


Titel: ‘Voor het raam.’ Thema: Bijna dood ervaring. Aanvulling. Je hoort kristalgeluid. Je weet gelijk waar je bent en bemerkt je vader op (na hem juist zo gemist te hebben, zeker tijdens een strijd die ik voeren moest). Je herkent hem direct en bent blij. Je klopt tegen het raam, roept, en wilt het liefst naar hem toe. Het raam is echter te dik, je kunt er niet doorheen en vader wijst jou de weg weer terug. Ik voelde me net weer het kleine meisje en huilde vreselijk. Waarom…? Eenmaal weer thuisgekomen kon ik er met niemand over praten. Wat mij ook een verdwaald en een eenzaam gevoel gegeven had (vooral in mijn relatie, maar ook in mijn omgeving wat eerst altijd vertrouwd leek). Vooral dat vond ik pijnlijk (nu nog blijkt).
Datum 05:12 2016. Time close: 16:22 uur. Formaat: 36 x 48 CM. Oliepastelkrijt. Gemaakt door © Madeleine Oppelaar. Verboden te kopiëren zonder toestemming. Hiervoor dank! Met vriendelijke hart en groet, Madeleine.

Februari Wind

Jouw ogen zijn gesloten

Na een strijd

Een laatste kus gegeven

Aan elk touw gespannen

Volgt er een eind

 

Lieve vader, ik huil ….

Jij was als een vriend

Zonder veel woorden werd er veel gezegd

Al had je zichtbaar verdriet

 

Oh lieve vader, ik huil engeltjes

Ik had je nu nog zo graag een keertje willen zien

Waarom, waarom… oh waarom

Vindt afscheid altijd haar weg …..

 

Soms sneeuwt het regenbogen in mijn hart

Als ik stil in gedachten over jouw wang strijk

Soms wou ik dat aan ieders levenswandel

Nooit een slotzin kwam

Dan valt er nimmer dit pijnlijke afscheid

 

De Lente staat vandaag voor ‘t begin

De ooi, haar man en hun jonge kind

Spelen zorgeloos nu vader en moedertje

In de nog strenge Februari wind

 

Tijdens de Lentetijd denk ik aan mijn vaders pijn

De traan die zo diep verscholen voor ons lag

Hij was zo sterk maar was oh zo bang voor ‘Malle Jan’

Die geruisloos om het hoekje keek

‘Jan’ met het papiertje over het naderende eind in zijn hand …

Niemand kon zo hartelijk lachen zoals mijn vader dat kon

 

Soms sneeuwt het regenbogen in mijn hartje

Als ik stilletjes in gedachten over jouw wang strijk

Soms wens ik dat aan ieders levenswandel

Nooit een slotzin komen zal

Dan kwam er nimmer dit pijnlijke afscheid

 

Ik droom vaak over het licht

Daar ben ik ook geweest

Ik weet dat je daar gelukkig bent

En weet ik dat de liefde  ….

Nooit een einde aan het touw vindt

___ //___

© Dit persoonlijke gedicht is geschreven voor mijn vader André Oppelaar. Persoonlijke woorden geschreven door Madeleine Oppelaar. Soms heb je van die dagen, tijdens mooie schrijfsessie dagen, dat dit mag voorbij komen. Ik ben er ook blij mee. Jarenlang al dit willen doen, maar het hartje stond hier nog niet open en gereed voor. Nu wel. Datum 25-02-2017. Time close 19:03 uur. Gelieve niet kopiëren zonder een schriftelijke goedkeuren. Dank! Met een warme groet, Madeleine Oppelaar.

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik idem schilderwerk en schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

2 thoughts on “Februari Wind

  1. mooi Madeleine 💟🎸💋

    • Thanks Ben. Soms heb je van die dagen, tijdens mooie schrijfsessie dagen, dat dit mag voorbij komen. Ik ben er ook blij mee. Jarenlang al dit willen doen, maar het hartje stond hier nog niet open en gereed voor. Nu wel.
      Warme hartengroet,
      Madeleine.

Geef een reactie

