AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Het sprookje kopje thee

5 reacties

Wanroij, 24 september 2016

Nieuw werkje. Titel: “Happiness”. Datum 03-09-2016. Tijd close: 18:00 uur. 48 X 36 CM. Oliepastelkrijt en acryl. Thema: Een diep verliefd gevoel, alleen nog maar in liefde kunnen zijn. Gemaakt door © Madeleine Oppelaar.Verboden te kopiëren zonder toestemming. Hiervoor dank! Met vriendelijke hart en groet, Madeleine.

Nieuw werkje. Titel: “Happiness”. Datum 03-09-2016. Tijd close: 18:00 uur. 48 X 36 CM. Oliepastelkrijt en acryl. Thema: Een diep verliefd gevoel, alleen nog maar in liefde kunnen zijn. Gemaakt door © Madeleine Oppelaar.Verboden te kopiëren zonder toestemming. Hiervoor dank! Met vriendelijke hart en groet, Madeleine.

‘Het sprookje kopje thee’

Het is inmiddels 12:30 uur als ik aan jou en onze zielsliefde en haar achterliggende processen denk. Op dit moment voel ik zo’n echtheid, een onderbuik zo warmpjes idem een onverklaarbare drang.
Een gevoel van bijna dronken zijn waardoor je tijdens een dagelijkse wandel bewust moet blijven hoe je je voeten stevig op de aarde neerzet.
Een drang opkomend wat je ineens aan het kopen van nieuwe sierkussens op het bed kopen laat.
Het is een liefde wat ontzettend warm voelt nu alsof de vulkaan in je, zijn eigen eruptie binnenkort gaat meemaken. …. Kortom een ‘Leine die nu bijna een trampoline zou willen vatten en zo met het hoofdje het wolkenplafond zou willen geraken. Zoveel plezier voel ik.

We laten het allemaal maar ontstaan. Jaren terug had ik in spanning gezeten, de dingen invullend van te voren die misschien de revue zouden passeren. Tot bijna een angstig verlegen zijn kroop ik dan weg.
Vandaag de dag laat ik elk moment daar zijn, nader toekomen. Alle verwachtingen loslatend. Alles is goed en mag er zijn. Dit gevoel mag er nu ook zijn. Het is een geschrift wat altijd in ontwikkeling blijft. Het is een onverwachts mooi binnenkomend schouwspel met prenten net uit een oud sprookjesboek zo beeldend getekend. Mystiek aan de ene kant, vol liefde en een rijk, intens, innerlijk ervaren aan de andere kant.
“Laat het maar stromen”, riep ik haast zingend zonet hardop van plezier. “Alles heeft haar juiste bedding bijeen gebracht. Ik sta geheel open en ontvang nu met de beide vleugels gespreid…!”

Jaren van hard werken, pijn, loslaten, soms een eenzaam voelen én van een totaal anders leren bekijken is hier aan vooraf gegaan. Wat niet altijd even gemakkelijk was, dikwijls zelfs hard. Omdat dingen tot haar bewustzijn kwamen en vaak leken aangepraat (door beïnvloeding & overheersing) – overgenomen – aangeleerd of zelfs als een vanzelfsprekendheid waren. Een harde kern les! Wie en waar was ik echt? Hoe stond ik? Hoe keek ik? Hoe sprak ik? Voelde ik me geborgen? Was ik gelukkig? Of was ik dan maar gelukkig als ik de ander gelukkig mocht zien en maken? …
Lang heb ik achter de ander gestaan (uit liefde maar ook uit gewoonte). Totdat de dag kwam dat ik de bewuste schaduw niet meer aanvaarden kon en mezelf voor in de straat ging zetten en zaken één voor één (letterlijk voetje voor voetje buiten) losliet die mij van het werkelijke zicht/ (IK) licht afhielden. Een bijzondere tocht die op een natuurlijke wijze is ontstaan en door vertrouwen is opgebouwd en belopen.
Dagelijks sta ik nog versteld hoeveel positiviteit, liefde en (ver)licht(ing) het mij heeft opgeleverd.
De rugzak is verdwenen, de wonden zijn geheeld. Het overleven is er al jaren niet meer. Hier is een vrij zijn voor in de plaats gekomen, een durven genieten, idem een vrij van ZIJN. Een gelukkige zonnebloem thuis in zichzelf wonend is opgestaan. Geheel in haar eigen licht her-opgevoed, blij en compleet met haar eigen zijn. Rijk van blad nu door het zelf ervaren. De bloem is krachtig, beeldig en vorstelijk van kleur. Precies zoals ze is, zoals ze zichzelf graag beweegt.
En vooral in het nu genietend van een eenvoudig kopje thee, samen met jou! Dit is het (in liefde) leven… Misschien eenvoudig, maar zo echt in het moment passend van vandaag….

Tot zo!

‘Leine.

….//….

Persoonlijke woorden geschreven door © Madeleine Oppelaar. Datum: 24 September 2016. Tijdclose: 16:40 uur. Verboden te kopiëren zonder een schriftelijk schrijven. Hiervoor onze dank! Met vriendelijke groet, Madeleine.

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik idem schilderwerk en schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

5 thoughts on “Het sprookje kopje thee

  1. Hoor je het riet ook ruisen tijden jou eenzame tochten ,terwijl je jou schoenen uit doet en even dartelt in de wei net als een jong kalfje lustig zijn voetjes ronddartelt lekker liggen in het lichtgroene gras de draadjes vallen uit het firmament ,er komt zo een fijne warmte naar mij toe ,het tintelt onder mijn huid het lijkt of dat een visser aan het vissen is ,mag ik lol beleven in mijn eigen hart ,mijn hart begint te stralen ,en er komt antwoord ,dit is fijn ,ik zie het noorderlicht in mijn aura ,dank voor het vertrouwen .een lieve vriend .

  2. Ja nou en of, dat doen we zeker en herken dit dan ook (zeker ook uit een oud leven)! Een bijzonder reageren. Het lijkt wel of dat je even in een geliefd persoon gekropen ben en voor hem gesproken hebt. Tis ook goed. Het mag er zijn. Jij ook bedankt voor de lessen, spiegels, liefde, ruimte en het vertrouwen. Heb dan ook veel hier aan gehad (en nog zoals je weet).

    Ik zie je.

    Matty bedankt, heel lief.

    Warme en liefdevolle groet,
    Madeleine.

  3. Dank je Anita. Het voelde ook echt zo aan….

    Warme groet,
    Madeleine.

  4. Prachtig geschreven. Was het kopje thee samen lekker? Hopelijk is dit mogen gebeuren.

    Lies

Geef een reactie

