AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Een Papieren Vingerhoed

Een reactie plaatsen

papieren vingerhoed
‘Een Papieren Vingerhoed….’

Wat is een vriendelijk vriendenverzoekje nu op facebook? Niet meer als een klein en vaag papieren vingerhoedje. Een rode kraal erbij op het telraampje die we nog kennen van tijden op de basisschool, een luchtig pannenkoekje uit de hapjespan van mams gebakken. Meer niet. Mijn verzoek naar jou was vriendelijk van gebaar. Gestuurd na een komische situatie waar ik nog dagen van in een deuk heb gelegen. Het bracht me even naar enkele jaren terug (toen was ik ook al zo wakker weet je nog?). Zo gaan die dingen. Je wordt dan een sentimenteel schaapje zo gezegd. Menselijk ook toch, ‘even kind zijn…?’ Het snoepje voor de ziel zo geheten.
Het is niet zo dat ik allerlei berichten zou plaatsen bij je (of dingen bloot zou geven/ leggen), voor jouw deur in een tentje zou bivakkeren of sterker nog, jou om een ring zou vragen. Waarom zou ik dat doen? Ben je hier dan echt bang voor? Dit is dan echt een beeld creërend wat zeker niet klopt. Een beeld wat mijn hart raakt. Dit betekend dat jij van een mug een olifant aan het maken bent geweest. Ergens bang voor bent waar geen sprake van is. Nooit is geweest, bedoelt en nooit is gedaan.
Neen, het verzoek was een simpel teken van ‘ik mag je en nodig je uit om in de kring plaats te nemen.’ Mijn wereldje is welkom voor iedereen om te bekijken. Het is een klein visueel kijkdoosje die voor de één warm en leerzaam is, voor de ander erkennend of helend, maar ook vooral een lach op het gezicht brengend (mijn onnozelheid en zelfspot wordt immers ook openlijk toegegeven). Niet in de vorm om maar lief en aardig gevonden te worden (ik hoef niet te springen). Maar meer in de zin, ‘je bent van harte welkom en het mag.’

Je bent nergens toe verplicht. Je mag me afwijzen. Hier ga ik zeker ook niet ontroostbaar over zijn. Laat het ook los. Het is klaar. Doe het ook niet nog een keer. Ergens weet je ook precies hoe het werkelijk zit. Maar toch ga ik je dit nu zeggen. ‘Facebook is een papieren vingerhoed!’

‘Leine.

 

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik idem schilderwerk en schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

Geef een reactie

