AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Alleen… Gevoel van verscheuring

1 reactie

Titel nieuw werk: ‘Missing You, Missing Me” Thema: Waar ben je? Closure: 8 - 2 – 14 Oliepastelkrijt 54 x 36 cm (c) Madeleine Oppelaar. Gelieve niet kopieren zonder toestemming. Dank! Met beeldende groet, Madeleine.

Titel nieuw werk: ‘Missing You, Missing Me” Thema: Waar ben je? Closure: 8 – 2 – 14 Oliepastelkrijt 54 x 36 cm (c) Madeleine Oppelaar. Gelieve niet kopieren zonder toestemming. Dank! Met beeldende groet, Madeleine.

ALLEEN

29-6- 2013

Vandaag is het precies 2 jaar dat ik alleen ben. Een moeilijk en vooral pijnlijk beseffen. Het woordje ALLEEN zijn valt moeilijk. Het leven gaat zoals het gaat dat is zeker zo. Elke levensfase krijgt zijn eigen verhaal, zijn eigen woordenboek, leerschool, zijn eigen afsterven… en wederopstanding! Maar toch.. alleen is alleen. Vandaag ben ik alleen! Vandaag voel ik me alleen (terwijl ik dat nooit eigenlijk zo voel, eigenlijk zo beleef …).
Een moeilijk behappen is het nu ook omdat er eigenlijk aan de overkant iemand rondloopt waar je zo zielsveel van houdt en maar niet kan vergeten en kan loslaten (hij blijft -aan – trekken!). Een persoon waarbij je één en al erkenning vind en waar je energetisch zo gezegd een hele bijzondere band mee hebt. Een bijzonder houden van wat verder gaat dan alleen het woordje liefde, maar dat op AARDE maar niet van de grond komt. Een hartenpijn. Een pijn wat letterlijk en figuurlijk pijn in de ziel doet. Een soort verscheuring wat je eigenlijk niet wilt. Maar wel dagelijks voelt. Een pijn wat de overkant waarschijnlijk anders beleefd, niet begrijpt of daaraan voor zichzelf een andere invulling geeft.
Je mag en kan dingen niet (af)dwingen, dat werkt altijd averechts maar soms zou je toch wel eens willen dat er een toverstafje op de markt was dat alles wat makkelijker mogelijk maakte. Dat er een prins in je droom op bezoek kwam die jou wakker kuste zo dat alles in een roetsjbaan veranderde.
ZUCHT… nee, ‘wakker worden Madeleine de realiteit is anders!’ Je mag door met verder leren. Je mag verder met dobberen. Je mag verder LEREN wat het woordje ‘ONTVANGEN en EIGEN LIEFDE’ jou de volgende dag weer mag brengen.
Mijn vraag is, hoeveel tompoezen mag ik vandaag eten? 🙂
Warme groet, Madeleine.

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik idem schilderwerk en schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

One thought on “Alleen… Gevoel van verscheuring

  1. Ik ken jouw gevoel van verscheuring…meer valt er niet te zeggen…dan…het ” te nemen”…
    Fijn voor jou dat jij hoedan ook nog in de Liefde gelooft……geluk ermee..Liefs Ben

Geef een reactie

