AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Kast

10 reacties

Kasten_AW-602.png
Kast

Een klein meisje zit in een kast
Opgesloten tot de schouder met haar gevoel
Het kind voelt zich alleen en tot last
Ze heeft zich minderwaardig vastgeketend aan een snoer

Verstoppertje is een spel zo puur
Van buut vrij en heb echt niets gedaan Ma
Grote mensen kweken ongewild het zuur
Maar voor een kinderlijk oog is dit onbegrijpelijk zwaar

Na het donker gaat de deur weer open
Op zoek naar licht
Na het donker gaat de deur weer open
Op zoek naar het licht op de gang

Hoe kan het zijn dat een kind geen duidelijke arm vindt
Om zich juist te kunnen verwarmen als ze het koud heeft
Hoe kan het zijn dat een kind geen vleugels vindt
Zodat het zich ook beschermd voelt tegen onweer

Het oranje snoer brandt als een verdraaid fluweel
En het lijkt of dat ze de bevrijding zelf spannend vindt
Het is werkelijk waar een bizar tafereel
Het is net als of zij zichzelf straft omdat Coby te vroeg overgegaan is
Voor een buitenstaander lijkt het misschien op een spel
Maar bij het kind doet het zeer van binnen

Na het donker gaat de deur weer open
Op zoek naar licht
Na het donker gaat de deur weer open
Op zoek naar het licht in de gang

Hoe kan het zijn dat een kind geen echte dam met haar moeder vindt
En dat haar hart zo gesloten blijkt
Hoe kan het zijn dat een kind geen zacht bed in huis vindt
Maar dat het op straat een gebroken sleutel in handen krijgt

Als ze diamanten sterren met de zon danst vergeet ze iedere diepte
Hoe duister, ze zal haar eigen wereld nooit uit het oog verliezen
Bladstil haalt ze zelf de pijn weg uit haar mouwen
Ze vangt elke traan en veegt hem ook weer droog
De bliksem wordt langzaam verdreven
Langzaam … heel langzaam maakt het kind vrede
Telkens als ze zichzelf in de spiegel bekijkt
Beseft ze dat haar moeder haar niet begrijpt

Na het donker gaat de deur weer open
Op zoek naar licht
Na het donker gaat de deur weer open
Op zoek naar het licht op de gang

_____________________________________
Persoonlijk gedicht geschreven door © Madeleine Oppelaar
27 Mei 2013
Closure: 23:54
Thema: Moeilijke relatie met moeder
Aanvulling: Je hebt een moeilijke aansluiting met je moeder en voelt dat je op je eigen aangewezen bent, een eigen leventje moet leiden om met je verdriet overweg te kunnen. Om dingen op je eigen manier te verwerken. (Omdat je het op een andere manier niet uiten kan, geen gehoor kan vinden). Thuis voelt het niet als thuis. Als kind straf je jezelf omdat je jezelf tot last voelt. Op volwassen leeftijd beseft het dat het overlijden van een zus van moeder een rol heeft gespeeld wat betreft de moeilijke relatie met moeder. Onbewust heeft ze dit altijd aangevoeld, de pijn gedragen.
DIT GEDICHT IS ZEER PERSOONLIJK, GELIEVE NIET KOPIEREN zonder het groene licht van de maakster zelf. Dank! Liefs, Madeleine.

*Woorden onder voorbehoud, completten kunnen nog worden verandert.*

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik schilderwerk idem schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

10 thoughts on “Kast

  1. Dagen aan gewerkt, in fases, vanwege heftigheid (en beelden die weer opgeroepen werden). Ben er wel trots op. Dat wel. Weer een stapje verder wat betreft mijn heling proces. Please tell me your thoughts …. LIefs, Madeleine.

    • Almost Speechless Iam ‘bout Your Poem, other than this few words ;)…
      …And it isYour Amazing Currage,Sense, Smiles, Sun Inside, which made This Healing to Yourself and I’m sure….To very many Others….Love Bensja

  2. Wow Madeleine. Wat een prachtige en gevoelige pen heb je toch!
    Hoe is jullie relatie nu?

    Groetjes, Rachelle

  3. Dank je @Bensja voor je leuke en mooie reactie 😉 <3. Wat ben je toch een bijzonder man!
    @ Rachelle, Mijn moeder en ik hebben nu een betere relatie, maar echte warme vriendinnen zullen we niet worden. Onze werelden zijn te verschillend. Respect en liefde is er wel. Idem vrede en interesse (in de kunst kunnen we elkaar prima vinden). Echter we hoeven niet elkaars deur plat te lopen of elkaar iedere week te bellen….. Ik ben eenmaal een uiter… zij echter niet. Heel gesloten ….
    Het is goed zo. Ik kan wel verlangen, maar als het er niet is, dan is het er niet. Dit heb ik moeten accepteren. Het is goed. Haar pijn dragen voor Coby (ze was vooral boos; mijn moeder dus, op het vroege heengaan, Coby was voor de deur doodgereden door een motor toen ze aan het spelen was….) zie ik nu als een mooi iets. Ik lijk ook heel veel op haar (zowel karakter als uiterlijk). Maar het hoort nu niet meer bij me. Gisteren na het plaatsen van het laatste woord, voelde ik een verlichting, het plaatsen van een punt. Dank je voor je lieve reactie Racelle XXXXX Liefs, Madeleine.

  4. Madeleine, bedankt! Jouw prachtige gedicht heeft mij over de drempel mogen brengen om met mijn moeder te gaan praten. Je bent een moedig mensje. Mooi puur. Uniek in het schrijven van beelden.
    Een voorbeeld voor velen.

    Carola XXX

  5. Hoi Madeleine,
    Ik ben zo ongelooflijk trots op jou!
    Wat een veelzijdigheid.
    Wat ben je van ver moeten komen.
    Wat heb je een groei doorgemaakt.
    Top!
    Dank je dat ik nog steeds in je adresboek sta.
    Veel succes met AVurVeda.
    Inderdaad de perfecte vrijheid makend voor jou.
    In schrijven, in schilderen, met je klankschalenmassage (heerlijk klonken ze toen in februari), maar ook wat jouw unieke stem en oog van sturing betreft. Je bent helder en snel van geest. Bijzonder. Ik hoop dat dit meerdere mogen zien in de toekomst.
    Ga er lekker voor lief mens.

    Daniel Blokhuis

  6. Hallo Madeleine. Wat moedig! Wat mooi gevoelig. Betty

  7. Wat een verdriet, wat een open mens ben jij. Wat een boegbeeld voor velen. Advies: SCHRIJF EEN BOEK!

  8. Dag LL, Dank je voor je bezoek en je mooie reactie / compliment. Het boek komt er. Er is indd het plan om een boek te schrijven. Wat voor vorm het zal gaan krijgen weet ik echter nog niet …

    Warme groet,
    Madeleine.

  9. Dag Betty, dank je voor je lieve reactie
    Warme groet,
    Madeleine.

Geef een reactie

