AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Uit elkaar

Een reactie plaatsen

Titel nieuw werk. "Onwetendheid.” Thema: Onzekere tijden. Datum: 9- 2– 14. Tijd closure: 11:02 uur. Oliepastelkrijt. 54 x 36 cm (c) Madeleine Oppelaar. Gelieve niet kopieren zonder toestemming. Dank! Met beeldende groet, Madeleine.

Titel nieuw werk. “Onwetendheid.” Thema: Onzekere tijden. Datum: 9- 2– 14. Tijd closure: 11:02 uur. Oliepastelkrijt. 54 x 36 cm (c) Madeleine Oppelaar. Gelieve niet kopieren zonder toestemming. Dank! Met beeldende groet, Madeleine.

Uit elkaar

Kilometers liepen we dagelijks ver van elkaar af
Een kilheid zo nijpend nam diep in huis de overhand
Te veel op het bordje en inhoudelijk dit samen niet kunnen (ver)delen
Jij was angstig omdat de werkelijkheid niet werd verzacht
Een realiteit zo hard waar jij juist om mijn arm vroeg
Keer op keer gegeven waar jij het verwacht
Maar waar was jij voor mij?

Een wereld zo donker, onbewoonbaar verklaard
De plek waar je in woont, voelt ineens geen cent meer waard
Herinneringen nemen plaats voor pijnlijk zeer
Voor een lach zo onschuldig is er maar één minuutje, niet meer

Met dichtgeknepen ogen de hard rijdende trein ingestapt
Geheel zonder rem in de fonkelende sterren nacht
Van emotie naar emotie richting elke hoek geraakt
Een chaos van afval in mijn lijf, van liever niet, veroorzaakt
Maar het kaarsje van onze liefde (b)lijkt toen al voorgoed te zijn opgebrand
Waar was jij voor mij?

Praten deden we niet echt, al waren er vragen van zoveel
Beide bang vluchtend terug naar onze eigen Rhein
Met de voeten in het afvoerende water deed alles wat minder pijn
Bij jou was dat het leven met de vogels
Bij mij betekende dat de transparantie van de spiritualiteit

Muziek in de oren klinkend uit een hemel die ik graag beeldend voor me zag
Tezamen met klanken en geuren van Lente bloesem zo mild
Schalen zo harmonieus galmend tussen warmte, respect en liefde
Een vredige natuur zo heerlijk beschrijflijk stil

Lief ogende blikken deden me verlangen naar sterke armen van de ander
Emotioneel kapot zittend, want ik wilde het eigenlijk niet
Tot de laatste snik er tegen gevochten
Maar de sleutel naar jou niet terug gevonden

Na een moeilijk half jaar van het nog eens proberen
Moesten we elkaar tegen eind juni van het afgelopen jaar toch laten gaan
Het geluk is na 20 jaar met de wind stuk gevlogen
Niets gebeurd zonder reden, dat is waar
Maar nu zijn we beide alleen
Ik hier en jij daar

Een mooi iets wat geborduurd is …
Dat we nu betere vrienden blijken te zijn

_______________________________________________________________________
Persoonlijk gedicht geschreven door: Madeleine Oppelaar
In copyright of: (c) Madeleine Oppelaar
Datum: 22 Januari 2012
Tijd closure: 23:01:10
Thema: Scheiding
Gelieve niet kopiëren zonder het schriftelijk OK woord van de maakster zelf. Bijzondere dank! Lieve groet, MSCE Oppelaar …
_________________________________________________________________________

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik idem schilderwerk en schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

Geef een reactie

