AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Het klokje

Een reactie plaatsen

Werk titel: "In De Buurt Zijn Is Al Te Veel'. Materiaal: Houtskool, ecoline en acryl. Thema: Tweeling Zielen. Aanvulling: In een ruimte samen met hem is al te veel. Veel willen zeggen. Maar te veel voelen. De muur in je is te dik en houd je tegen. Eigenlijk zou je het liefste buiten willen zijn, vluchten. Stiekem huilen zodat hij het niet ziet. Datum: 5-8-2012. Tijd closure 19:33:59 . Formaat 30 X40 CM. (c) 2012 by Madeleine Oppelaar (alias Mad!Studios). Gelieve niet kopieren zonder schriftelijk ok van de maakster zelf. Bijzondere Dank!! Warme groet, Madeleine.

Werk titel: “In De Buurt Zijn Is Al Te Veel’. Materiaal: Houtskool, ecoline en acryl. Thema: Tweeling Zielen. Aanvulling: In een ruimte samen met hem is al te veel. Veel willen zeggen. Maar te veel voelen. De muur in je is te dik en houd je tegen. Eigenlijk zou je het liefste buiten willen zijn, vluchten. Stiekem huilen zodat hij het niet ziet. Datum: 5-8-2012. Tijd closure 19:33:59 . Formaat 30 X40 CM. (c) 2012 by Madeleine Oppelaar (alias Mad!Studios). Gelieve niet kopieren zonder schriftelijk ok van de maakster zelf. Bijzondere Dank!! Warme groet, Madeleine.

“Het Klokje”

Verliefd
Ja dat werd ik
Op jou
Onverwacht overvallen
Voelde me een huichelaar

Toch trouw aan de ander gebleven
Tot dat het echt niet meer ging
Verliefd worden was verboden
Wou je als vriend blijven zien
Beslist niet meer
Maar was jij dat stiekem dan?
Een vriend?
Wat een gedachten …

Heb er hard tegen gevochten
Geluiden weggestopt tot op de hoogste stoffige plank
Een moeilijke looppas
Door moerassen van pijn en van veel verdriet voorafgaand
Een onzekerheid ontstaan
Dat mijn hart stilletjes brak
Wel met een opgetrokken masker zodat jij mijn wonden niet zag

De onschuld tussen ons is nu verdwenen
Een vriendelijke tekening op straat die ik nog steeds dagelijks mis
Een afstandelijk woord gekomen
Een spanningsveld zo angstig en rijp
Ogen gesloten
Een vermeden blik
In de buurt zijn is al te veel
Daar kan ik niet verblijven
Mijn luiken vouwen dicht

Inmiddels een jaar onderweg
Jouw toegereikte regie brengt nog steeds heel wat teweeg
Jij deelt mijn gevoelens niet
Op geen enkel gebied, dat beweerde jij
Het zou mijn eigen beleving zijn
Iets wat ik maar niet begrijp
Keer op keer snel ik daar toch naar terug
Iets klopt er niet
Mijn gevoel zegt een heel ander iets
Zoals het klokje in je hart tikt, tikt het toch nergens?

Nu is er dan toch waarschijnlijke rust en vrede tussen ons gekomen
Iets wat een nieuwe energie heeft gebracht
Zwaarte schijnt opgeheven
Misschien is er dan weer eens morgen tijd voor een lach

_______________________________________________________
Persoonlijk gedicht geschreven door: Madeleine Oppelaar
In copyright of: (c) Madeleine Oppelaar
Datum: 18 Januari 2012
Tijd closure: 13:59:29
Thema: Tweelingzielen, gevoelens, afstand, ontkenning, ontwetendheid, niet begrijpen
Gelieve niet kopiëren zonder het schriftelijk OK woord van de maakster zelf. Bijzondere dank! Lieve groet, MSCE Oppelaar …
________________________________________________________

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik idem schilderwerk en schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

Geef een reactie

