AVurVeda

'Gewoon omdat jij… jij mag zijn….!'

Schuilplaats

Een reactie plaatsen

Werk met Acryl. Werktitel: "Original Sin". Datum 01-05-2012. Tijd closure: 23:40 uur. Formaat Aquarelpapier 30 X40 CM. (c) Copyright 2012 by Madeleine Oppelaar / Mad!Studios.nl. Gelieve niet kopieren zonder het schriftelijk OK van de maakster zelf. Bijzondere dank. Met vriendelijke groet, MSCE Oppelaar.

Werk met Acryl. Werktitel: “Original Sin”. Datum 01-05-2012. Tijd closure: 23:40 uur. Formaat Aquarelpapier 30 X40 CM. (c) Copyright 2012 by Madeleine Oppelaar / Mad!Studios.nl. Gelieve niet kopieren zonder het schriftelijk OK van de maakster zelf. Bijzondere dank. Met vriendelijke groet, MSCE Oppelaar.


“Schuilplaats”

Er zijn dromen die jullie wel nooit zullen begrijpen
Boze tongen en reusachtige kakkerlakken spelen ezeltje prik in mijn bed
Misschien horen jullie wat verdwaalde stemmen
Maar waarschijnlijk beleef ik de beelden die jullie niet zien

Ze doen mij zo ontzettend pijn
Als een duizendtal ratelende tuinslangen
Ik probeer mezelf te bevrijden
Maar ik weet dat ik niet al te hard gillen kan

Ik beeld me maar in dat ik er niet ben
Ik beeld me maar in dat ik een andere weg ben ingeslagen
Ik ben zo bang dat ze morgen weer terug zullen komen
Maar misschien gaan ze vandaag dan vanzelf wel weg

Dus verkas ik naar mijn schuilplaats
Zodat ik mijn blauwe dromen her-inkleuren kan
Ik heb een schuilplaats
Zolang dat ik mijn donkere schaduw bekrassen kan
Om klokslag zeven uur zal ik gaan

Een waterige zon en een veel te vroege schemering
Het is April maar het is net hartje winter
Dik zegt zulke vreselijke dingen over mij
Ben ik het pispaaltje dan?

Dus verkas ik naar mijn schuilplaats
Zodat ik mijn blauwe dromen her-inkleuren kan
Ik heb een schuilplaats
Zolang ik mijn donkere schaduw bekrassen kan
Om klokslag 7 uur zal ik gaan

En ik begrijp het niet
Waarom pakken ze niet haar en haar
Dik steekt zijn middelvinger op richting naar mijn gezicht
Oh nee Dik niet weer hier!

Een hevige kwaadheid, maar mijn mond durft niet mee te bewegen
Ik probeer mijzelf er nog eens uit te redden, maar nee hij vertikt het
Alles wordt gejat van mij
Alweer wordt alles gejat van mij

Het is net als, net als een erg goedkope D. film op TV
Het feit is alleen dat een onschuldig kind voor levenslang wordt veroordeeld
De pijn van mij voelen ze niet

Dik is het de kick? Is het de kick?
Dik is het de kick? Is het de kick?
Oh nee, aljeblieft …
De pijn van mij voelen ze niet
En Dik roept alweer iets akeligs over mij

Dus ik verkas opnieuw naar mijn schuilplaats
zodat ik hun zielen door kan prikken
Ik heb een schuilplaats
Zolang dat ik hun allemaal verbrijzelen kan
Om klokslag zeven uur zal ik gaan

____________________________________________________________

Gedicht geschreven door Madeleine Oppelaar.
Datum: 20 Juni 1997
Thema: Pesten
Tijd closure : 10:39
in Copyright of (c) Madeleine Oppelaar. Niets mag overgenomen worden zonder schriftelijk woord van de maakster zelf. Hartelijk dank! Vriendelijke groetjes, Madeleine.
____________________________________________________________

Auteur: AVurVeda

Hallo.... Ik ben Madeleine Oppelaar en ben spiritueel coach en klanktherapeut bij AVurVeda. Onder de naam AVurVeda maak ik schilderwerk idem schrijf ik verhalen/ teksten / gedichten.

Geef een reactie

